söndag 24 januari 2010

Chocolate cupcakes med white chocolate frosting

Igår bakade jag chokladcupcakes med en frosting gjord på vit choklad och philadelphiaost. Jag tillsatte också florsocker för att få en fluffigare frosting. Blommorna gjorde jag dagen innan i sugarpaste så de skulle hinna torka. Jag prövade på att göra rosor vilket inte var det lättaste. Det behövs nog en hel del övning innan de blir riktigt fina. Jag köpte stämplar som egentligen är för scrapbooking, men de fungerade bra att trycka i sugarpaste också. På just dessa stämplar står det "Carpe diem fånga dagen" och "kramar". Vad tycker ni om dekorationerna?

Som fyllning gjorde jag en vaniljkräm som jag spritsade i kakorna. Frostingen har jag spritsat på med en stjärntyll (Wiltons 1M).

Receptet är från Leilas "a piece of cake" Jag har dock ändrat lite i receptet.

1 kommentar:

Krister sa...

Väldigt vackra och goda :)
Du är riktigt konstnärlig :)

Leta i den här bloggen