onsdag 19 maj 2010

Somriga cupcakes

De här vaniljcupcakesen med bitar av vit choklad, jordgubbsfyllning och tequila rose frosting bakade jag med min nya kitchen aid. Jag var ju tvungen att provbaka med den hela helgen när den hade kommit ;)

Cupcakesen blev supergoda. Jag gillar när det är frukt i bakverken. Jag hade frysta jordgubbar (egenodlade) som jag tinade, mixade och silade. Resultatet blev en lite syrlig brytning mot den annars ganska söta cupcaken. Jordgubbsströssel på toppen och marsipanros som jag gjort själv. Längtar till sommaren när jag kan använda färska jordgubbar i mina bakverk!

Klicka för större bild!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Jag undrar om du tar beställningar till bröllop? Eller har du tips på andra leverantörer?
Vi gifter oss den 14e augusti i piteå, ca 90 gäster. Önskar cupcakes och en mindre tårta.
Tacksam för svar!
andreasojebrandt@gmail.com

Mvh
Andreas

Leta i den här bloggen