måndag 23 augusti 2010

Blueberry cupcakes

När Krister plockade blåbär och fyllde frysarna passade jag på att ta lite av de färska blåbären och bakade cupcakes! Jag gjorde dem efter recept i boken "Martha Stewart's cupcakes" som jag fick i födelsedagspresent av Krister. En jättefin bok med en massa recept, bara på cupcakes! Boken är på engelska och således är också måttangivelserna i cups osv. Någon som vet var man kan köpa/beställa en cupsmåttsats??? Det går ju att räkna om allt till dl, men det vore ju så mycket enklare med en måttsats. 

Cuppisarna har en klick grädde på toppen och är dekorerade med färska blåbär. Smaskigt värre! 

Vad brukar ni göra med färska blåbär?


2 kommentarer:

Cecilia sa...

Ser smarriga ut!

Jag köpte en av mina amerikanska måttsatser på Lagerhaus, men det var ett bra tag sedan. Sedan har jag också ett par kannor med måttangivelser både i svenska, engelska och amerikanska mått, varav en är köpt på Duka, en annan på Grays American Foods. Hoppas det kan ge något! (annars kolla webshoparna, kanske någon har)

Elin sa...

Tack för tipset! Jag var på Lagerhaus i helgen men dom verkade inte ha nån där nu. Kanske kommer in senare...

Leta i den här bloggen