torsdag 25 februari 2010

Test av kakao

Jag köpte lite Valrhona kakao när jag var i Luleå eftersom jag ville pröva en lite finare kakao. Så jag gjorde ett test för att jämföra om jag kände någon skillnad mellan Valrhona kakaon och ICA:s kakao. Kakorna med Valrhona blev något mörkare i färgen, men när det gäller smaken kan jag inte säga att jag kände någon större skillnad. Kanske det blir en större skillnad med ett annat recept än det jag använde. Uppföljning kommer...

Jag dekorerade chokladcupcakesen med en frosting som jag gjorde efter recept av Åsa Hellgren i Cosmopolitan, men istället för vit choklad tog jag mjölkchoklad. Det blev såå gott! 
Rosen har jag gjort i sugarpaste.

Klicka för större bild!

2 kommentarer:

Hanna - Bakfnatt sa...

Vad gott det ser ut! Riktigt fin cupcake också - både rosen och spritsningen =)

Elin sa...

Tack kul att du gillade dem!

Leta i den här bloggen