söndag 7 mars 2010

Chokladcupcakes med geisha och vit chokladfrosting

I fredags bakade jag chokladcupcakes med geisha och vit chokladfrosting. Dom blev riktigt goda!
Blommorna gjorde jag dagen innan i sugarpaste och målade med lite ätbar pulverfärg. 


Hälften av smeten gjorde jag med Valrhona kakao, andra hälften med ICA kakao. Skillnaden på smak blev lite större den här gången än när jag gjorde mitt första kakaotest. Liite godare blev det nog med Valrhona kakaon, men ICA:s kakao fungerar den med. 

Geishabiten som jag tryckte ner i smeten innan gräddning sjönk till botten...


Så här blev slutresultatet! Vad tycker ni?

Klicka för större bilder!

2 kommentarer:

Hanna - Bakfnatt sa...

Blommorna blev riktigt fina =) Kul att du testar olika sorters kakao också!

Meekatt sa...

ÅH!! Jag tror jag dör! Underbara!!!

Leta i den här bloggen